logo
Top

Tipje

Het is alweer februari maar de ‘tips-voor-2019-lijstjes’ stuiven nog steeds over het beeldscherm. Na dus de eindejaarsoverzichten van de kansrijke en kansloze media, platforms, campagnes etc. Who’s hot and who’s not. Survival of the fittest in de post-postmoderne samenleving. Wat te doen en wat vooral niet?

Met míjn goede voornemens gaat het uitstekend. Dat wil zeggen, ik had ze niet. Of nou ja, ik neem me altijd goede dingen voor. Geen jaarwisseling voor nodig.

Als jonge ondernemer (niet qua leeftijd, maar qua anciënniteit) permitteer ik mij nog steeds een startfase. Niet alles in de verkoopmodus, maar alleen pitchen op klussen die ik écht leuk vind. Een beetje authentiek (sorry, modewoord) blijven en kijken wat zich aandient. Toegegeven, ik heb de luxe van een paar mooie klanten en zit ook nog in enkele flexibele schillen. Ik verveel me niet en de boterhammen zijn belegd.

Maar vrij van ambities? Welnee, natuurlijk niet! Éducation en permanence, zeker op mijn vakgebied. En ook in het ZZP’schap. Dus heb ik – bij gebrek aan een baas – voor mezelf drie core projecten geformuleerd: profileren, pitchen en ook: me verder verdiepen in content strategie.

En verder… blijf ik mooie verhalen optekenen. Van wetenschappers, managers en andere professionals, en van de gewone M/V’s. Verhalen waarvan je zegt: “Dat is te mooi om niet waar te zijn!” Ze liggen om de hoek en kunnen heel waardevol zijn in je contentmarketing.

Voor 2019 heb ik maar één tipje: kijk om je heen en schrijf erover.